Richtlijnen voor het indienen van aanvragen
- Alleen hulpverleners kunnen een aanvraag indienen.
- Neem indien enigszins mogelijk voorafgaande aan een aanvraag telefonisch contact op met een medewerker van SUN Drechtsteden om de casus door te spreken. Wij willen niet dat wij worden gebeld in het bijzijn van cliënt. Dat leidt tot rolverwarring. Wel staan wij hulpverleners graag bij met een voorbespreking van een aanvraag en voor informatie, advies en afstemming.
- Onze giften hebben altijd een urgent en incidenteel karakter. SUN Drechtsteden is een noodfonds en heeft noch de middelen noch de intentie om structurele hulp te bieden.
- Aanvragen voor schuldaflossing, voor een medische behandeling die onder de zorgverzekering valt of voor structurele reiskosten worden niet gehonoreerd.
- Eerst dient aanspraak te worden gemaakt op voorliggende voorzieningen zoals bijzondere bijstand, WMO en zorgverzekering.
- Bij geen gehoor: spreek een bericht in of stuur een sms of e-mail en wacht de telefonische reactie van SUN Drechtsteden af.
- Alleen volledig ingevulde aanvraagformulieren worden in behandeling genomen.
- Een aanvraag dient altijd aantoonbaar de instemming te hebben van een leidinggevende of een naaste collega, afhankelijk van hoe dit met de organisatie is afgesproken.
- Geldelijke steun voor noodfonds en leenfonds wordt nooit rechtstreeks aan de cliënt uitbetaald.
- Giften dienen te worden besteed waarvoor zij zijn aangevraagd. Bij het verstrekken van geldelijke steun dienen betaalbewijzen te kunnen worden overgelegd.
- SUN Drechtsteden behoudt zich het recht voor om steekproefsgewijs relevante bewijsstukken op te vragen, dan wel inzage te krijgen in de besteding/toedeling van de ontvangen bedragen.