Richtlijnen voor het indienen van aanvragen
- Alleen hulpverleners kunnen een aanvraag indienen.
- Neem indien enigszins mogelijk voorafgaande aan een aanvraag telefonisch contact op met een medewerker van SUN Drechtsteden om de casus door te spreken.
- Onze giften hebben altijd een urgent en incidenteel karakter. SUN Drechtsteden is een noodfonds en heeft noch de middelen noch de intentie om structurele hulp te bieden.
- Aanvragen voor schuldaflossing, voor een medische behandeling die onder de zorgverzekering valt of voor structurele reiskosten worden niet gehonoreerd.
- Eerst dient aanspraak te worden gemaakt op voorliggende voorzieningen zoals bijzondere bijstand, WMO en zorgverzekering.
- Bij geen gehoor: spreek een bericht in of stuur een sms of e-mail en wacht de telefonische reactie van SUN Drechtsteden af.
- Alleen volledig ingevulde aanvraagformulieren worden in behandeling genomen.
- Een aanvraag dient altijd aantoonbaar de instemming te hebben van een leidinggevende of een naaste collega, afhankelijk van hoe dit met de organisatie is afgesproken.
- Geldelijke steun voor noodfonds en leenfonds wordt nooit rechtstreeks aan de cliënt uitbetaald.
- Giften dienen te worden besteed waarvoor zij zijn aangevraagd. Bij het verstrekken van geldelijke steun dienen betaalbewijzen te kunnen worden overgelegd.
- SUN Drechtsteden behoudt zich het recht voor om steekproefsgewijs relevante bewijsstukken op te vragen, dan wel inzage te krijgen in de besteding/toedeling van de ontvangen bedragen.